sobota, 30 sierpnia 2014

Prolog

Pamiętam, wizytę w szkole podstawowej...
Pan dyrektor zadał pytanie;
,,Czym jest szczęście?''
Dzieci odpowiadały:
,,Kiedy dostane dobrą ocenę w szkole i tatuś mnie pochwali''
,,Jak jesteśmy zdrowi i możemy wychodzić na dwór''
,,Kiedy cieszymy się z małych rzeczy''
,,Kiedy widzę, że moi bliscy się cieszą''
,,Mieć pasje''
,,Szczęście to mieć rodzinę''
,,Jest wtedy, gdy otaczają nas bliscy''
,,Jesteśmy szczęśliwi, kiedy mamy przyjaciół''
,,Jak robimy to co kochamy''
,,To miłość''
***
Opowiedziałam mojemu psychologowi,
o tej uroczystości, dzieciach, 
o tym jaka byłam wzruszona, słuchając odpowiedzi.
Wtedy on zapytał mnie;
,,A czym dla ciebie jest szczęście?''
 Nie odpowiedziałam...
Powiedział, że w domu mam na kartce
napisać coś co kojarzy mi się ze szczęściem...
Długo myślałam nad odpowiedzią.
Tydzień później, przed samym spotkaniem
wzięłam kartkę i nabazgrałam na niej jedno słowo;


***
Czym jest szczęście, bez wolności?
,,Wolność''
Co z tego, że mamy pasje, skoro nie możemy
robić tego co kochamy...?
,,Wolność''
Czym jest zdrowie? 
Skoro nawet kiedy jesteśmy zdrowi, 
nie mamy możliwości, 
robienia tego czego chcemy...
,,Wolność''
Co z tego, że mamy przyjaciół,
skoro nie możemy się z nimi spotykać bez wolności...?
,,Wolność''
Co z tego, że mamy miłość naszego życia,
skoro, to zakazana miłość...?
,,Wolność''
I co z tego, że mamy rodzinę,
skoro to właśnie ona zabiera nam wolność...?
,,Wolność''

What are all the gifts of the world, without freedom...?


3 komentarze:

  1. Blog na pewno będzie świetny. Czekam <3 /Ada

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę czytała :* super się zapowiada ⌒.⌒

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże.... GENIALNY pomysł na rozpoczęcie bloga. Sama bym na to nie wpadła. Czekam i mam nadzieje, że tak fajny początek nie oznacza kończ tej rozkwitającej historii bo wiedz, że dawno nie pisałaś. WENY <3 Czekam -Merc *.*

    OdpowiedzUsuń

=)